Wednesday, November 26, 2008

Peluang pelajar KAA melanjutkan pelajaran semakin meluas

Satu berita baik untuk warga pelajar KAA!

Anda kini berpeluang melanjutkan pelajaran ke menara gading dan peluang ini lebih terbuka luas, khususnya untuk kemasukan pelajar aliran agama (KAA) ke USIM, berpusat kampusnya di Nilai, N. Sembilan. Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dalam siaran Berita Perdana jam 8.00 malam pada 25 Disember 2008 ketika berucap merasmikan Kampus Universiti Sains Islam Malaysia (USIM) Bandar Baru Nilai menyatakan bahawa pelajar dari Aliran Agama (KAA) diberi keutamaan untuk memasuki universiti ini. Katanya lagi menerusi akhbar Berita Harian bertarikh 26 November 2008 "penubuhan USIM selaras dengan komitmen kerajaan untuk memastikan tiada golongan dipinggirkan daripada arus pembangunan perdana dan ia terbukti apabila universiti itu kini menyediakan tempat kepada lebih 4,000 pelajar yang kesemuanya lepasan sekolah aliran agama".

Dalam akhbar Utusan Malaysia pada tarikh yang sama, Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi juga ada menyatakan perkara yang sama dimana USIM menawarkan 4,000 tempat untuk para pelajar melanjutkan pengajian di peringkat lebih tinggi dan lebih penting lagi, kesemua daripada pelajar USIM adalah kalangan para pelajar sekolah aliran agama.

Jelas kini masa depan dan halatuju pendidikan pelajar KAA terbuka luas.....jadi berusahalah sebaiknya wahai pelajar KAA seluruh negara demi melayakkan anda untuk menjejakkan kaki ke menara gading baik dalam dan luar negara sebagaimana yang dicita-citakan.....semuanya bergantung kepada daya usaha anda.......tepuk dada tanya iman!

No comments: