Wednesday, November 5, 2008

Pemantauan KAA negeri Perak

Bersama warga SMK Seri Manjung

Memberi penerangan berkaitan KAA

Pemantauan saya seterusnya ke negeri Perak, iaitu pada 3 dan 4 November 2008. Saya sekadar membantu Us. Mohd Abd. Aziz Mahmud (Pen. Pengarah IPPI) yang tidak dapat membuat pemantauan ke seluruh sekolah yang ditetapkan. Sasaran pada peringkat awalnya adalah ke 5 buah sekolah sekitar Gerik, Lenggong, Manjung, Bota dan Hutan Melintang. Saya dengan diiringi oleh pegawai JPN Perak iaitu Us. Zahari telah selesai melakukan pemantauan ke SMK Gerik, Jln Kuala Kenderong, Gerik dan SMK Dato' Ahmad, Jln Alang Iskandar, Lenggong, Perak. Pemantauan berjalan lancar, segala info berkaitan KAA telah disampaikan kepada pentadbir sekolah yang dilawati. Selesai pemantauan di dua sekolah ini, saya dan Us. Zahari memulakan perjalanan ke Seri Manjung untuk membuat pemantauan di SMK Seri Manjung, Manjung, Perak. Dalam perjalanan dari Air Tawar menuju ke Manjung untuk tugas pemantauan akhir hari ini, saya terlibat dengan kemalangan jalanraya yang sangat tidak saya jangkakan. Alhamdulillah, saya tidak menghadapi apa-apa kecederaan zahir, kecuali sedikit sakit di bahagian dada akibat dari hentakan yang kuat ke stering kereta. Walau bagaimanapun, saya gagahi juga untuk ke SMK Seri Manjung pada 4 November 2008 membuat pemantauan KAA. Alhamdulillah selesai sudah pemantauan saya ke Perak meskipun tidak mencapai 5 buah sekolah, saya bersyukur kehadrat Illahi kerana mengizinkan saya untuk teruskan perjuangan pertingkatkan kemajuan KAA di masa depan, InsyaAllah.

No comments: